dinsdag 3 maart 2015

Olaplex

Olaplex is in België en ondergetekende had het genoegen om een van de eersten te mogen en kunnen zijn om ermee aan de slag te gaan.

Al maanden lag ik op de loer naar het mysterieuze en in de US zo bejubelde product. Ik kon niet wachten om te gaan testen of het nu echt ook allemaal doet wat er beloofd wordt. Zowel Tracy Cunningham als Guy Tang, beide topcoloristen op wereldniveau, waren wild over het spul en dat wil toch wel wat zeggen. Ik kreeg enkele maanden geleden, toen ik midden in het ‘Hou Van Haar’ schrijfproces zat, de eerste berichten binnen. Ik heb er in het boek dus een suggestie kunnen over doen, gebaseerd op verhalen van anderen, maar daar bleef het bij. Dus ik op zoek naar Olaplex. Dat bleek niet zo eenvoudig te zijn want het heeft tot gisteren geduurd eer ik het vastkreeg.

Olaplex is een productgamma bestaande uit 3 producten die je kan toevoegen in je chemische behandelingen terwijl je ze toepast, en die de zwavelbruggen in je haar herstellen terwijl je de processen uitvoert. Je kan dus vanaf nu ontkleuren en herstellen tegelijkertijd. Het klinkt ongelooflijk maar het is absoluut waar. We, Christel Smeets en ikzelf, hebben gisteren dankzij leverancier Mado de eerste testen gedaan en de resultaten zijn perfect.



Ons eerste model is Inge, zij heeft droog en behoorlijk futloos haar, waar door de vele balayages behoorlijk wat ontkleurde strepen opzitten, die de staat van haar haar aanzienlijk verslechten en uitdrogen. Ik kies bij haar voor een nieuwe look, waarbij we eerst aan de wortel een natuurkleur aanbrengen met Verochrome en daarna een v-balayage met 20 volumes die prachtige door de zon gekuste highlights geeft. In beide producten gebruiken we Olaplex 1 en behandelen we na met Olaplex 2. Inge is ervan overtuigd dat ze geen krullen heeft. De beweging in haar lokken vertelt mij iets anders. Om haar de mogelijkheid van haar manen te tonen bewijs ik haar wat er allemaal kan. Olaplex laat zich gebruiken met elk ander kleurmerk, wat dus echt een super gegeven is. Bij Inge werken we met Verolight en Verochrome van Joico, wat een prachtig resultaat geeft. Ik leer haar tussendoor ook nog hoe ze van haar krullen kan leren houden zoals in ‘Hou Van Haar’ beschreven, en toon haar daarna het verschil in afwerkingsniveau tussen los drogen en een brushing. Thuis onderhoudt Inge haar nieuwe look met Olaplex 3.

Ons tweede model Sarah heeft een basiskleur vijf. Maagdelijk nog nooit gekleurd haar. Zij wil een ontkleurde look met een modische grijze toets. De haren van Sarah worden ontkleurd volgens de regels van de kunst. Eerst de lengtes en op het einde de wortel. We beslissen om een tweede keer te ontkleuren om nog helderder te kunnen werken. Er wordt ontkleurd met 20 en 30 volume en Olaplex 1, nabehandeld met Olaplex 2. Daarna wordt er over de ontkleuring een toner in verschillende grijstonen gezet, het resultaat is adembenemend. Zelfs na vier stevige behandelingen is het haar nog glanzend gezond en vertoont het geen enkel spoor van beschadiging. Dit heb ik nog nooit gezien.

Olaplex doet dus echt wat het belooft. Het is natuurlijk nog steeds geen toverstaf, maar het laat ons als creatieve kappers wel toe een stapje verder te gaan zonder dat je haar breekt. Voor mij alvast iets om wild enthousiast over te zijn, want nu kan ik nog meer creëren en nog meer dromen waarmaken, zonder dat je haar het moet ontgelden. Dit is een kappersdroom die uitkomt. Deze keer geen bedrog.

Ik hou van haar en nu ook van Olaplex.

4 opmerkingen:

  1. Wat een transformatie van Inge haar coupe ! Het werkt inderdaad, terug flow, glans, speels en vooral mega goed geknipt !!!
    De producten doen hun werk voortreffelijk en ben grote fan van jouw creatie Peter, toppie !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waar kan ik (als particulier) olaplex n3 kopen? dank u wel

    BeantwoordenVerwijderen