maandag 6 april 2015

Van lang naar kort.

Hoera het wordt weer lente! De eerste dagen terrasjesweer laten zich vaak voelen in het kapsalon. Iedereen buiten, niemand binnen bij de kapper en gelijk hebben jullie natuurlijk. Zodra de zon het meer dan enkele dagen volhoudt gebeurt het. Elk jaar opnieuw wordt het dan transformatietijd. De lentekriebels doen hun werk en menig klant komt overenthousiast binnengewaaid want het mag er allemaal af. Het wordt nu toch prachtig weer. De zon inspireert tot nieuwe looks. Deze tijd van het jaar valt het op dat er meer voor drastische, grote veranderingen gekozen wordt. Het soort knipbeurten waar jouw creatieve kapper helemaal van opfleurt.



Enkele dagen geleden zag ik nog 'Insurgent', het boeiende tweede deel van de 'Divergent' filmreeks en die opent met de dappere Shailene Woodly die zonder verpinken haar prachtige lange lokken afknipt, omdat ze zin had in eens iets anders. Ik weet niet of het bij haar ook lentekriebels waren, maar ik vond het in elk geval zeer sterk. Voor de ogen van de wereld je lange lokken ruilen voor kort, een krachtige statement. Inspirerend. Wie doet het haar na?




'Ik' dacht zangeres Katy Perry en ze kiest resoluut voor een pittig, kort kopje. Ze deelt het resultaat via Instagram met de wereld en haar fans en krijgt prompt 730.000 (!) likes in vier dagen. Ik vermoed dat de kapper van dienst daar blij mee zal geweest zijn. Via twitter deelt ze de foto met de vermelding 'chop, chop'. 



Ze zou gevraagd hebben er uit te zien als Kris Jenner, de moeder van Kim Kardashian, aan jullie om te beslissen of dat een goed idee was en of het kapsel lijkt op wat ze vroeg.


In elk geval zorgen die eerste zonnestralen elk jaar opnieuw voor leuke kriebels. 
Ga ervoor en geniet ervan. 


"Verander jezelf en begin bij je haar" vertelde ik al eerder in 'Hou Van Haar'. Vandaag is het perfecte moment. Mijn vingers jeuken alvast.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen