maandag 13 april 2015

Vies, vuil, vettig en stinkend haar.

Hoofdhuid na 48u niet wassen
Paniek in het kapsalon: is er iets fout gegaan. Sinds mijn boek 'Hou Van Haar' uit is en er verschillende interviews verschenen waar ik vurig pleit voor natuurlijk haar, is er onderweg iets fout gegaan. Ik weet dat het nooit de schuld van de schietschijf is wanner de pijl zijn doel mist, maar dit is er echt over.

Nergens, maar dan ook nergens in mijn boek of in enig ander interview of gesprek pleit ik ervoor om je haar niet te wassen. In tegendeel! Ik leg heel duidelijk uit dat je haar zelfs na vierentwintig uur al behoorlijk vervuild kan zijn: er is de natuurlijke afscheiding van talg, het eventuele gebruik van stylingproducten die stofdeeltjes vasthouden, er is het aanraken met je handen, er is vervuiling door industrie en ga zo maar door...

Sebum afscheiding
Waarom worden wij dan de laatste tijd meer en meer geconfronteerd met klanten die binnen komen gewalst met vies, vuil, vettig en stinkend haar? Ik heb geen enkel probleem met haar dat enkele dagen niet is gewassen, maar weken geen shampoo gezien is echt een brug of twee te ver.
Je wast je handen meerdere keren per dag omdat ze vies zijn. Je neemt je haar mee naar dezelfde plaatsen, dus waarom wordt dat dan niet gewassen?

Waar is je zelfrespect wanneer je bij de kapper binnen stapt en ons met de glimlach laat weten dat je haar reeds twee weken niet meer gewassen is? Hoe voelt het lieve dames en heren wanneer je kapper vijfentwintig minuten je haar moet ontwarren vooraleer hij de schaar nog maar kan aanraken?
1 dread(b)lock

Allemaal beestjes
Tot overmaat van ramp vinden sommige klanten het dan ook nog nodig om ons er attent op te maken dat we niet zo vriendelijk waren tijdens hun knipbeurt, waarvan ze het resultaat uiteindelijk toch fantastisch vonden.

Wel, ik heb nieuws voor jullie. Ik weet dat het onze taak is om service te leveren en vriendelijk en begripvol te zijn. Om jullie gerust te stellen, op te vangen en te luisteren naar jullie verhalen, ongenoegens, vreugdes en pleziertjes. Wij staan steeds klaar om elke keer het beste van onszelf te geven, maar mag dat dan ook een beetje wederzijds zijn?

Ja, het zijn de uitzonderingen die zich weinig of niet verzorgen, maar het moet me echt van het hart. In alle eerlijkheid zeg ik liever: "Ja, ik wordt slecht gezind van vies, vuil, vettig en stinkend haar!"




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen